Dansk/iransk mærke vandt Patrade Varemærke Award

Adexi A/S er netop blev kåret som vinder af Patrade Varemærke Award med deres EXIDO-mærke.

”Mærket er kreativt udført, besidder en god grafisk komposition og er innovativt i eksekveringen. Mærket opfattes som værende både dynamisk og harmonisk. Sammensmeltning af latinske og iranske skriftsnit er perfekt udført, og er et godt manifest af samarbejde på tværs af folkeslag, hvilket er et sundt signal at sende i disse tider.”

Med den motivering vandt Adexi A/S med EXIDO-mærket, der er udarbejdet i Iran af en iransk designer. Virksomheden skal bruge mærket på det iranske marked til markedsføring af deres sortiment i elektriske husholdningsmaskiner.

Marketingchef Søren Skjalm-Rasmussen fra Adexi A/S fortæller, at mærket er udarbejdet med det mål både at udtrykke noget lokalt og samtidig integrere den skandinaviske udgave af EXIDO-mærket, som virksomheden har markedsført siden 2002.

Adexi A/S markedsfører elektriske husholdningsapparater i hele Skandinavien og i en stor del af Europa - og er nu på vej med at udvide sin eksport til Iran. Adexi har eget kontor i Kina, hvor man tager sig af indkøb og produktion, mens salg, marketing og produktudvikling styres fra hovedkontoret i Risskov ved Århus.

Patrade udskrev i efteråret konkurrencen ”Patrade Varemærke Award” og søgte i den forbindelse det mest originale, særprægede og fantasifulde varemærke. Dommerkomiteen valgte EXIDO-mærket blandtet stort antal varemærker. Adexi A/S har dermed vundet en gratis EU-varemærkeregistrering til en værdi af ca. 20.000 kr. og et markedsføringsbidrag på10.000 kontante kroner.

Yderligere oplysninger: Adm. direktør Leif Nielsen, Patrade A/S, mobil 28 95 85 55 eller marketingchef Søren Skjalm-Rasmussen, Adexi A/S, telefon 87 41 71 00

Dansk/iransk mærke vandt Patrade Varemærke Award.pdf