Lyde som varemærker?

Audio branding er en voksende del af virksomheders marketingstrategi, hvor lyde i stigende grad bruges til at markedsføre et enkelt brand eller hele virksomheden. Lyde kan bruges til at symbolisere virksomhedens værdier over for forbrugerne og til at adskille virksomhedens produkter fra konkurrenternes produkter.

Amazon – derfor skal du være til stede

Med Amazons planer om at åbne en nordisk afdeling med hovedsæde i Sverige, er det på høje tid, at danske virksomheder får øjnene op for de konsekvenser, det har, at salg i højere grad foregår online. Kopivarer, krænkelser af varemærker og markedsføringsmateriale samt øget konkurrence er nogle af de uundgåelige følger.

Dom om middelbar patentkrænkelse

Sø- og Handelsretten har den 8. februar 2019 afsagt den første dom i dansk retshistorie om middelbar patentkrænkelse.

Middelbar patentkrænkelse foreligger, når en virksomhed uden tilladelse fra patenthaver udnytter en patenteret opfindelse ved at levere midler til andre (fx kunder og samarbejdspartnere), så disse kan udøve opfindelsen. Reglen om middelbar patentkrænkelse blev indført i dansk patentret i 1978.

Har din virksomhed modtaget indsigtsanmodning fra WeAreDavid-app’en?

Datatilsynet har oplevet en stigning i henvendelser fra virksomheder, der oplever henvendelser fra WeAreDavid-app’en. Personer kan via WeAreDavid-app’en anmode en række virksomheder om indsigt i deres data hos virksomheden. Patrade opfordrer til at følge Datatilsynets udtalelse. Læs mere på deres hjemmeside. Vær særligt opmærksom på, at virksomheder ikke er forpligtet til at købe adgang til […]

Politiet styrker indsats mod netsvindel

Som følge af den stadigt stigende mængde sager om online svindel indviede politiet i går sit nye landsdækkende center for IT-relateret økonomisk kriminalitet – LCIK. Centeret har til formål at målrette og styrke indsatsen mod netsvindel. For borgerne og virksomheder, der er blevet udsat for online svindel, betyder det blandt andet, at det bliver lettere […]