Patrade Varemærke Award – lanceres på Formland

På efterårets Formland-messe lancer er patentvirksomheden Patrade sin varemærkepris ”Patrade Varemærke Award”. Prisen tilfalder det mest ”originale, særprægede og fantasifulde” varemærke, der kommer Patrade i hænde senest 1. december 2009 kl. 12.00.

Dommerkomiteen består af adm. Direktør Mette Hejl fra reklamebureauet Pravda, Patrades adm. direktør Leif Nielsen (formand) samt advokat og varemærkejurist Eva Aaen Skovbo fra Patrade.

Prisvinderen vil ud over hæder og ære modtage et gavekort på en EU-varemærkeregistrering - værdi ca. kr. 20.000. Gavekortet dækker udgifter til ansøgning og registrering af et varemærke, udfærdigelse af varefortegnelse, gennemgang af searchrapport samt kontrol og udsendelse af registreringsbevis – inkl. alle offentlige gebyrer. Vinderen får desuden en check på kr. 10.000 til markedsføringsbidrag af varemærket, når det er indleveret til registrering.

Ifølge Leif Nielsen vil dommerkomiteen ud over originalitet, særpræg og fantasifuldhed lægge vægt på, at varemærket kommunikerer uden at være beskrivende.

”Et af de meget væsentlige parametre i forbindelse med registrering af varemærker er netop, at varemærket ikke er beskrivende. Og samtidig er det vigtigt i markedsføringssammenhæng, at et varemærke kommunikerer med sine omgivelser,” siger Leif Nielsen.

Betingelserne for at deltage er enkle: Alle momsregistrerede virksomheder kan deltage med eget – eller egne – varemærker. Eneste betingelse er, at der er tale om varemærker, der ikke er registrerede i forvejen.

Der er allerede mulighed for at aflevere varemærker til Patrades konsulenter på Formland-messen. Alternativt kan man læse mere om, hvor varemærket skal sendes hen på www.Patrade.dk

Yderligere oplysninger: Adm. direktør Leif Nielsen, Patrade A/S, mobil 28 95 85 55

Patrade Varemærke Award - lanceres på Formland.pdf