Multi-Mac

Et pletskud i regnvejr

 

Når det engelske og det hollandske fodboldlandshold selv henvender sig og efterspørger virksomhedens produkt, kan man vel godt tale om en succes?

De pågældende landshold er ikke alene om at se mulighederne i en samarbejdsaftale med Multi-Mac ApS fra Randers. En lang række af verdens mest populære fodboldklubber står allerede på listen over samarbejdspartnere: Manchester United, Manchester City, Arsenal, Liverpool, Chelsea, FC Barcelona og Real Madrid – og flere er på vej.

Bag Multi-Mac står søskendeparret Lotte og Jeppe Fromholt. De har fået en ide, som synes at være oplagt, men som ingen før dem har tænkt på: Regnjakker til fodboldfans – naturligvis designet som klubtrøjer!

Ideen udsprang af, at de to søskende kom til at tale om, hvad der er den mest solgte promotionartikel i relation til en fodboldklub. De blev enige om, at det naturligvis er klubtrøjer. Men da andre allerede har sat sig på at levere klubtrøjer, fik de ideen til regnjakker. Og Lotte Fromholt mener, at mange fans ligefrem har manglet produktet.

”Det er jo ikke ualmindeligt at se fodboldfans, der tager klubtrøjer uden på almindeligt regntøj, når de skal følge deres favorithold på en regnfuld dag,” siger Lotte Fromholt.

Da søskendeparret først havde solgt ideen til nogle af de store, kendte fodboldklubber, begyndte andre klubber - og landshold - selv at henvende sig. Årsagen er måske, at en samarbejdsaftale er en forretningsmæssig gevinst både for klubberne og for Multi-Mac.
”Vi betaler en licens til klubberne for at bruge designet fra deres klubtrøjer, og vi får faktisk lov til at komme meget tæt på de officielle trøjer,” fortæller Lotte Fromholt.

Regnjakkerne, der fremstilles i Kina og sælges under navnet ”Macknificent”, er både varemærke- og designbeskyttet. Selv om det endnu ikke er sket, er Lotte Fromholt forberedt på, at andre kan finde på at kopiere både produktet og konceptet.
”Man kan aldrig udelukke, at nogle vil kopiere ens ide. Men vi mener, vi har beskyttet os så godt som muligt. Og desuden tror jeg, at de klubber, som vi allerede har licensaftaler med, vil være loyale over for os,” siger Lotte Fromholt.

Aktuelt har Multi-Mac planer om at udvide kundekredsen til erhvervsvirksomheder, der kan se muligheden i et nyt og anderledes promotionprodukt. Foreløbig er Lotte Fromholdt i dialog med store koncerner som fx Audi, BMW og VW.