Skip to main content

Ambitiøs økonomichef

Hands-on – Digitalisering – Indflydelse

Vil du være med til at drive og udvikle forretningen i tæt samarbejde med den administrerende direktør, IT, marketing og HR hos et af Danmarks største IP-konsulenthuse? Som økonomichef hos Patrade får du en rolle med stor frihed og selvstændighed, hvor du bliver en del af ledergruppen og en aktiv og værdiskabende sparringspartner for den administrerende direktør. Du får således mulighed for at få indflydelse på de strategiske beslutninger, der træffes omkring virksomheden og dermed mulighed for at gøre en forskel for virksomhedens fremadrettede udvikling. Patrade er et moderne, fremadskuende og ambitiøst konsulenthus med højt til loftet, et tværfagligt og mangfoldigt arbejdsmiljø og fokus på work-life-balance

Du får en central og selvstændig hands-on-rolle, hvor du med reference til den administrerede direktør bliver ansvarlig for at sikre den daglige drift i økonomiafdelingen, hvilket blandt andet inkluderer ledelse af en økonomimedarbejder. Du bliver således ansvarlig for udarbejdelse af årsregnskab, budgetlægning, månedsrapportering, likviditetsberegninger og for udarbejdelsen af den ugentlige KPI-rapport og IVA-oversigt, ligesom du bliver den primære kontakt til banken. Du analyserer og konkluderer på tallene med henblik på at finde optimeringsmuligheder i forhold til profitabilitet, likviditet og processer, ligesom du får en central opgave i forhold til at drive diverse optimeringsprojekter i økonomiafdelingen. Der er eksempelvis tale om den igangværende digitalisering af bogholderiet og den foranstående implementering af et CRM-system. Du vil endvidere blive ansvarlig for at vedligeholde og udvikle virksomhedens Power BI.   

For at blive en succes i rollen kræver det, at du har erfaring fra en lignende stilling og har erfaring med Operations samt med analyse og fortolkning af regnskabstal. Du sidder formentlig i et liberalt erhverv i dag indenfor eksempelvis revision, jura eller arkitektur. Du er digital stærk, og det er en stor fordel, hvis du har erfaring med Power BI og Business Central. Det forventes desuden, at du behersker dansk og engelsk i skrift og tale på højt niveau.

Som person er du kendetegnet af et stort drive, god energi og en god forretningsforståelse. Du er en selvstændig, nysgerrig og initiativrig hands-on-profil, der er karakteriseret ved ordentlighed og en detalje- og løsningsorienteret tilgang til dit arbejde. Du er ambitiøs, proaktiv og serviceminded, og du besidder et analytisk og udviklingsorienteret mindset og et godt overblik. Du er diplomatisk, og du har gode kommunikationsevner, der gør dig dygtig til at skabe relationer.

Stillingen er tilknyttet kontoret i Aarhus, men der er også mulighed for at arbejde fra de andre kontorer eller hjemmefra. Dog forventes det, at du de fleste dage arbejder fra kontoret i Aarhus.  

Er du vores nye økonomichef, så skynd dig at uploade din ansøgning og dit CV. For yderligere information om stillingen kan henvendelse rettes til chefkonsulent hos Sensu A/S, Morten Thomsen på +45 40 58 64 15.

Vi opfordrer dig til at søge stillingen snarest, da vi behandler ansøgninger løbende.