Et brand er en uhåndgribelig størrelse. Det udgøres primært af de forestillinger, målgruppen har om virksomheden og det konkrete produkt eller service. Hvad forbrugeren tænker om brandet er derfor summen af mange ting, og forestillingerne påvirkes af tilsvarende mange ting.
I praksis betyder det, at man som brand-owner – og det uanset om vi taler produkt-brands eller corporate brands – kan påvirke sit brand på mange måder, og omvendt kan brandet blive påvirket på mange måder.
Hos Patrade hjælper vi vores kunder med at beskytte deres brands gennem IP, f.eks. patenter, varemærker og designrettigheder. Og med vores Online Brand Protection services beskytter vi brands mod misbrug på nettet, f.eks. kopiprodukter og falske domæner. Vi har over længere tid udviklet effektive metoder til at finde svindlerne og til at få stoppet misbruget hurtigt.
En ting, vi imidlertid ikke kan gøre noget ved, er dårlig omtale, som ikke er lovstridig. Sådan omtale påvirker også et brands omdømme, og det kan blive dyrt både på kort og lang sigt, hvis ens brand kritiseres på nettet eller måske ligefrem ender i en såkaldt shitstorm. Her kommer vores nye samarbejdspartner, Atak Nordic, på banen. Virksomheden har specialiseret sig i at håndtere dårlig omtale, både de mildere former og de mere omfattende tilfælde, som f.eks. shitstorms.
Vi tjener ikke noget på at anbefale Atak Nordics ydelser inden for Online Reputation Management, men vi vil rigtig gerne formidle kontakten, fordi vi har en kæmpe interesse i, at vores kunders brands beskyttes bedst muligt.
Tag fat i en af vores advokater, og hør nærmere om mulighederne for at beskytte dit brand online.