Skip to main content

Nyhed · 04.09.2024

Succesrigt modebrand sparede tid og fik ro i maven, da Patrade fik ansvaret for at lukke svindelsider

NÜMPH A/S stod selv for at finde og lukke svindelsider, men i takt med at Nümph-brandet fik større og større succes, steg omfanget af sider, der misbrugte navnet. Virksomheden valgte derfor at udlicitere opgaven for at få bugt med svindelsiderne.

”Vi er overraskede over, hvor mange svindelsider, der – desværre – er derude, og vi indledte derfor en dialog med Patrade om at beskytte vores brands,” fortæller Mathias Nøttrup Bjørn, Digital Sales Manager hos NÜMPH A/S.

Virksomheden står bag både Nümph og anerkjendt, to stærke brands. Virksomheden har eksisteret i næsten tyve år. Den har særligt de seneste år oplevet stor vækst efter for alvor at have satset på e-commerce, som et supplement til de øvrige afsætningskanaler. Netop vækst er noget, som tiltrækker svindlerne, det ser vi ofte her hos Patrade. Jo større succes en virksomhed har med online salg, jo større er risikoen for krænkelser.

Se hvordan du undgår at dit brand lander på en svindelwebshop.

Fra inhouse-løsning til udlicitering

Hos NÜMPH var man da også obs på svindelsiderne og gjorde selv en ihærdig indsats for at finde dem og få dem lukket.

”Vi måtte bare sande, at vi ikke var effektive nok. Vi fandt lidt sider hist og pist, og havde da også held til at få lukket de fleste, men det var simpelthen ikke effektivt nok,” siger Mathias Nøttrup Bjørn.

”Vi brugte rigtig lang tid på at få lukket siderne og vi var aldrig sikre på, at vi fik identificeret dem alle”.

På den baggrund kontaktede Mathias Patrade og fik hjælp af specialisterne i online brand protection teamet. Der blev etableret en løsning med overvågning og dybdegående søgninger efter krænkelser med aftalte intervaller, fjernelse af krænkende sider og fast statusrapportering.

Hvad koster online brand protection?

Det kan synes som en dyr og omfattende løsning, så vi spurgte Mathias, hvad han synes om prisen:

”Prisen er meget, meget fair. Løsningen har høj kvalitet og jeg er meget tilfreds med samarbejdet, det giver god ro i maven”.

Vi tilbyder forskellige løsninger, som vi sammensætter på basis af omfanget af krænkelser. Vi gør en dyd ud af at arbejde effektivt, så vi kan komme så langt som overhovedet muligt for det budget, kunden har til rådighed.

Hvordan fungerer online brand protection?

Vi starter altid med en behovsafdækning, hvorefter vi laver et tilbud med beskrivelse af løsningen. Når vi har en aftale på plads, ser processen sådan ud:

  • Vi crawler alle dele af nettet, som er tilgængelige for forbrugere, for at finde svindelsider.
  • Vores jurister vurderer resultatet af søgningen.
  • Vi får lukket for de falske hjemmesider.
  • Vi fortsætter overvågningen.
  • Vi rapporterer i de aftalte intervaller.

Vi har en meget høj succesrate og benytter os bl.a. af flere it-værktøjer, som vores udviklere hele tiden forbedrer. Vores høje succesrate skyldes også, at vi igennem vores netværk af forskellige typer af udbydere og i samarbejde med bl.a. Europol sørger for, at de falske hjemmesider bliver gjort utilgængelige inden få dage.

“Vi bliver overrasket gang på gang over, hvor mange svindelsider der findes ”derude”. Og vi er rigtig tilfredse med, at I får lukket så mange. Well done!”
Mathias Nøttrup Bjørn

Mathias Nøttrup Bjørn

Digital Sales Manager, NÜMPH A/S

Skal vi også hjælpe dig? Kom direkte til kontaktformular