Studentermedhjælper til immaterialret

Til vores kontor i Aalborg søger vi en stud.jur. eller en stud.merc.jur., der har lyst til at arbejde med håndhævelse af immaterielle rettigheder online på et stærkt specialiseret kontor i rivende udvikling.

Arbejdsopgaver

Din primære arbejdsopgave bliver at assistere kontorets jurister i at fremsøge og vurdere krænkelser af immaterielle rettigheder på diverse typer af online platforme samt håndhævelse heroverfor. Du vil indgå i et tæt samarbejde med vores specialiserede team med rig mulighed for både selvstændighed, ansvar og vejledning.

Du vil desuden skulle løse forefaldende administrative og juridiske opgaver for kontorets jurister.

 

Din profil

Den ideelle kandidat går efter sommerferien på 3. eller 5. semester på jura- eller erhvervsjurauddannelserne, men vi modtager meget gerne ansøgninger fra øvrige studerende.

Da arbejdet med at håndtere krænkelser foregår på engelsk, er det nødvendigt med gode engelskkundskaber i skrift. Det er derudover nødvendigt, at du har en naturlig tilgang til computere og IT, samt at du er i stand til at undersøge procedurer og politikker for diverse hjemmesider på egen hånd.

Du vil løbende og målrettet blive oplært i immaterialretten og dens praktiske anvendelse. Vi forventer ikke, at du har haft de fag, der vedrører immaterialretten, eller i øvrigt har noget særligt kendskab hertil. Vi forventer i stedet, at du har en interesse herfor. Vi lægger vægt på personlige egenskaber og interesser, analytiske evner og udsigter til længerevarende ansættelse.

Vi forventer, at du møder dine arbejdsopgaver med iver og motivation til på sigt at skabe din egen karriere hos os igennem kreativitet, ambitioner og indsats. Du vil derfor få mulighed og hjælp til at eksperimentere med forretningsudvikling inden for rammerne af immaterialretten.

 

Patrade tilbyder

Du tilbydes en spændende stilling i en international konsulentvirksomhed, hvor vi har et godt og uformelt arbejdsmiljø med engagerede kolleger samt konkurrencedygtige løn- og arbejdsforhold. Vores aalborgensiske juridiske afdeling består af et ungt team med rummelighed og en til alle tider venskabelig kultur, hvor medarbejdertilfredshed er en højt prioriteret værdi. Vi har i øjeblikket rygende travlt, og du vil derfor finde, at du hurtigt kommer til at passe ind i helheden, hvis du møder omstændighederne med forståelse og entusiasme.

Din arbejdstid vil som udgangspunkt være 8-12 timer ugentligt. Vi forventer, at dit studium har førsteprioritet, men at du har kapacitet til at varetage begge dele med samme gejst.

Patrade hviler på tre værdier: Viden, Ansvar og Væredygtighed. Det er Patrades ambition, at disse værdier genspejles i alt, hvad vi gør – i forhold til vores kunder, vore kollegaer, vores samarbejdspartnere og vores omverden.

 

Ansøgning skal fremsendes til Patrick Knudsen på plk@patrade.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Patrick Knudsen på samme e-mail. Ansøgninger mærkes ”Studentermedhjælper Aalborg” og vil blive løbende behandlet. Sidste frist er mandag den 1. juli kl. 13.

Ansøgningen bør være på engelsk og indeholde en kort præsentation af dig som person - herunder dine personlige interesser og kendetegn - samt en redegørelse for, hvad du kan bidrage med socialt, i forbindelse med arbejdsopgaverne og i øvrigt. Til ansøgningen vedlægges eksamensudskrifter fra universitetet og ungdomsuddannelse samt CV og eventuelle referencer.

 

Patrade er en af Danmarks førende IPR-rådgivningsvirksomheder, som siden 1995 har rådgivet en voksende kundekreds fra en bred vifte af brancher om deres immaterielle rettigheder, herunder patenter, varemærker og design. Gennem den rette rådgivning udgør vi en strategisk partner for vores klienter og hjælper dem med at opnå den stærkest mulige markedsposition via optimal udnyttelse og beskyttelse af deres immaterielle rettigheder. Patrade beskæftiger mere end 70 kompetente medarbejdere og har hovedkontor i Aarhus og afdelinger i Aalborg og København. Kontoret i Aalborg er beliggende ved Østre Havnepromenade ned til Limfjorden.