Charlotte Rask Boddum og Eva Nødskov Aaen er inviterede med, fordi de begge bidrager med deres mangeårige erfaring og viden i to komiteer:
- ‘Unreal Campaign Committee
- 'Brands and Innovation Committee'
‘Unreal Campaign Committee’ har til formål at uddanne unge mellem 14 og 23 år i, hvordan de undgår falske produkter, særligt når de shopper online.
Det handler om at hjælpe de unge med at træffe kvalificerede beslutninger og undgå at blive snydt af svindlere online. Det er et højaktuelt tema. En undersøgelse fra 2023 fra den europæiske varemærkeorganisation, EUIPO, viser at over halvdelen af danske unge mener, at det er acceptabelt at købe kopivarer, og at næsten hver tredje helt bevidst har købt forfalskede varer. Du finder link til den omfattende undersøgelse nederst på siden.
Eva Nødskov Aaen, der er med i ’Unreal Campaign Committee’ udtaler:
”Jeg deltager rigtig gerne i dette arbejde, fordi det er vigtigt at de unge bliver undervist i, hvordan de kan skelne kopier fra originaler. Og mere viden om, hvad det rent faktisk indebærer af risici og følgevirkninger at købe kopivarer - ofte er det jo organiserede kriminelle grupper, der står bag – er også vigtigt at få givet de unge, så de kan træffe oplyste valg når de shopper online. Salg af forfalskede varer påvirker også Patrades kunder, og vi gør et stort arbejde for at standse kopier online i vores OBP-team. Vi ser gerne, at der ikke købes kopiprodukter, der skader vores kunders renommé og økonomi."
Se her, hvad vores OBP-team laver og hvordan de bekæmper online krænkelser.
En del af Evas arbejde for komiteen bliver bl.a. at hjælpe med at lave undervisningsmateriale, der kan bruges i Danmark, ligesom hun også forventer selv at skulle undervise i forskellige sammenhænge, bl.a. på skoler og til offentlige events.
'Brands and Innovation Committee' har fokus på at stille ressourcer om de to temaer – brands og innovation – til rådighed for medlemmerne af INTA, så de får nem adgang til viden. Medlemmerne af INTA er både brand owners (fra både SMVer og store virksomheder), IP-rådgivere, advokater og inhouse IP-ansvarlige. Der er 33.500 medlemmer fra 6.000 organisationer og 181 lande.
Komiteen har bl.a. lavet omfattende litteraturstudier og delt indsigter og overblik med medlemmerne både til live events og i form af adgang til skriftlige sammenfatninger.
”Hos Patrade er det lige præcis brand og innovation, der har størst indflydelse på vores arbejde. Vi lever af at beskytte store ideer, så vi gør meget ud af at holde os opdaterede i, hvad der sker indenfor branding og innovation. Det er simpelthen nødvendig viden for os, i tillæg til vores specialviden om IP og immaterielle rettigheder. Tingene hænger uløseligt sammen og vi skal følge med for fortsat at kunne levere kvalitetsrådgivning,” siger Charlotte Rask Boddum, der er med i ’Brands and Innovation Committee’.
2023 Leadership Meeting finder i år sted i Houston fra den 14. til den 17. november. På konferencen benytter vi også lejligheden til at mødes med eksisterende og nye samarbejdspartnere til drøftelse af vores kunders verserende sager og porteføljer, samt opnå ny viden om IPR i andre jurisdiktioner.
Fakta om komiteerne
The Brands and Innovation Committee advances the interrelationship between brands and innovation through educational programming, written content, and strategic partnerships.
The Unreal Campaign Committee advances INTA’s consumer awareness initiative designed to educate young consumers (ages 14–23) about the importance of trademarks and brands and the dangers of counterfeit products. Committee members plan and participate in presentations to students—either virtually or at schools and public events.