Hos os oplever vi, at det i høj grad nytter at sætte ind mod krænkelser online. Udover de mange svindelwebshops, vi fik lukket sidste år, så lykkedes vi også med at få fjernet hele 16.333 falske annoncer. De var at finde på etablerede e-handelsplatforme som fx Amazon.
Derfor bliver vi ærgerlige, når vi igen og igen hører udtalelser om, at det ikke kan lade sig gøre at bekæmpe svindel. For det kan det.
For at komme online svindel til livs, handler det om at gå grundigt og systematisk til værks, for dels at identificere omfanget af krænkelserne, dernæst at vurdere dem, og til sidst få dem fjernet. Man kan vælge selv at forsøge, men det anbefaler vi af flere grunde ikke. Først og fremmest har vi udviklet egne værktøjer, så vi hurtigt og effektivt kan få kortlagt svindlen. Vi finder simpelthen mere end man selv kan finde. Derudover er vores jurister trænede i at vurdere det, der skal fjernes og de ved, hvordan man skal henvende sig / hvad der skal gøres for at få fjernet svindlen. Her er det nemlig ikke ligegyldigt til hvem eller hvordan man henvender sig, ligesom det giver en del mere pondus at henvende sig som advokat end som fx e-commerce ansvarlig eller marketingchef.
Læs mere om vores online brand protection services her.
Online brand protection er en proces, der aldrig stopper, for vi anbefaler at etablere løbende overvågning og hele tiden håndhæve sit brand aktivt. På den måde kan svindlen holdes nede.